Vil du også være
frivillig ForeningsMentor hos os?

Vi har brug for dig!

Mange børn og unge i Aarhus mangler hjælp til at få en aktiv fritid. Grundet forskellige forhindringer har de svært ved at blive en del af foreningslivet trods ønske herom.

ForeningsMentor og Red Barnet har sat sig for at hjælpe dem i gang, og vi har brug for flere frivillige hænder!

Som ForeningsMentor bliver du frivillig hos Red Barnet og du kan få:

• Indsigt i og erfaring med inklusionsarbejde i Aarhus
  • Et meningsfuldt frivilligt job, hvor du gør en stor forskel for et barn eller flere.
  • Udvide dit netværk, dit CV og blive en del af en stærk lokalafdeling af Red Barnet.
  • Indflydelse på et spændende projekt altid i udvikling.
  • Dejlige oplevelser med glade børn, som starter til deres ønskeaktivitet.

Til gengæld håber vi, at du har lyst til at:

• Arbejde selvstændigt og tage initiativ.
  • Give børn og unge fra udsatte bydele i Aarhus eller børn og unge med flygtningebaggrund en tryg og god start i foreningslivet.
  • Afsætte i gennemsnit 2-3 timer om ugen til mentorrollen.
  • Indgå ansvarsbevidst i et team med andre entusiastiske frivillige.
  • Deltage i spændende og lærerige mentormøder med andre foreningsmentorer og frivillig fra Red Barnet.

Fritidsaktiviteter kan give børn og unge en sund og sjov fritid, men også være et rigtig godt værktøj, når det gælder eksempelvis integration. Der har vist sig at være et særligt behov blandt etniske minoritetsbørn og deres forældre for at få støtte til at starte i en lokal forening. Også selv om det i mange tilfælde blot er en ganske enkel vejledning, der skal til. Dog arbejder vi i projektet med alle børn fra byens udsatte bydele.

Derfor har ForeningsMentor og Red Barnet sat sig for at formidle kontakten mellem børn og foreningslivet i Aarhus.

Vi håber, du vil være med!

rb lille

Hvad laver en ForeningsMentor?

Pige til fodbold

Støtter, motiverer og hjælper barnet igang med fritidsaktiviteter

Følger frem og tilbage

Følger barnet til fritidsaktiviteten og hjem igen

Snakker, støtter og bakker op

Snakker med barnet og familien om udfordringer og succesoplevelser

Bydækkende

Sara

I ForeningsMentor Bydækkende arbejder vi med familier, der for nylig er kommet til Aarhus og har brug for hjælp til at starte tilværelsen her.

Viby Syd

Stinne

Som noget helt nyt, har vi startet ForeningsMentor i Viby Syd.
Stinne er den nye koordinator. Hun er en lokal ildsjæl, der også kører flere andre projekter omkring NABOhuset.
Vi glæder os til at komme i gang!

Hvordan tilmelder jeg mig?

For at starte som ForeningsMentor, skal du tilmelde dig til et af vores intromøder. Det gør du ved at kontakte Pernille fra Red Barnet.

Pernille Lyngsø

Placeholder