SAMMEN
- er vi stærkere

Hvem er vi?

ForeningsMentor er et projekt i Aarhus Kommune. Vi samarbejder også med flere lokale boligsociale indsatser. Dette giver mulighed for at udvikle et ForeningsMentor der passer til det lokale miljø – og et ForeningsMentor der kender lokalmiljøets foreninger og fritidsaktiviteter.

Hvad kan vi samarbejde om?

ForeningsMentor ønsker et bredt samarbejde med skoler, foreninger, sundhedsplejersker, beboerrådgivere, lektiehjælpere, daginstitutioner og andre, som kan gøre børn og unge fra udsatte boligområder samt flygtningebørn og unge opmærksomme på vores tilbud.

Hvis I møder en familie, som kan gøre brug af vores støtte eller rådgivning, må I meget gerne hjælpe familien med at kontakte os

Hvad tilbyder ForeningsMentor?

Vi skaber kontakt til børn og unge, der gerne vil gå til en aktivitet i deres fritid.

Vi vejleder børnene og deres familier i forbindelse med opstart i en forening.

Vi følger barn og forælder ud i foreningen gennem en periode på ca. 3 måneder, med en mulighed for forlængelse af forløbet efter behov.

Sammen med forældrene finder vi gode løsninger for, hvordan barn og familie skal finde sig tilrette i foreningslivet og blive selvkørende, således at de ikke længere har behov for en Mentor.

Vi følger efter et mentorforløb op og hører, hvordan det går med foreningsdeltagelsen.

Hvor finder du os?

ForeningsMentor har 6 forskellige indsatser rundt omkring i Aarhus.
Vi samarbejder med de boligsociale indsatser i lokalområderne - og er altid åbne for at få flere med.

Bydækkende

International

Bispehaven

Masud Turkzeban

Mail: mastur@lejerbo.dk

Telefon: 30845065

Gellerup

Anett Christiansen

Mail: anch@bbbo.dk

Telefon: 23897416

Tilst

Katrine Hartmann Andersen

Mail: kha@al2bolig.dk

Telefon: 60294140

Viby Syd

Vil du være ny samarbejdspartner?