Få hjælp eller hjælp andre
igang med en sjov fritidsaktivitet

Kom i gang med en sjov og sund fritidsaktivitet

ForeningsMentor hjælper børn og deres forældre i gang med en sjovere og mere aktiv fritid i foreninger og klubber.

Jeg vil gerne have en ForeningsMentor

Bliv frivillig

Som frivillig er du med til at give børn og unge fra udsatte boligområder en sund og sjov fritid.

Samtidig får du mulighed for at udvikle dig personligt i rollen som mentor – og får et stort netværk med andre frivillige mentorer.

Ja, jeg vil gerne være ForeningsMentor!

Gode grunde til at starte i en forening

Du kan for eksempel starte til spejder.

Det er sjovt og sundt at bevæge sig efter skoletid.

Andre synes det er sjovt at spille fodbold.

Man kan gå til lige det man har lyst til.

Men uanset hvad du har lyst til, så hjælper vi dig afsted.

Man får nye venner, der har samme interesse sin en selv.

Hvad skal du vælge?

Som mentor bliver du koblet til en af vores 5 indsatser. Det er helt op til dig, hvor du gerne vil være, men hvis du er i tvivl, så ring endelig og snak med os :-)

Vi dækker dine transportudgifter i forbindelse med mentorløbet, så det skal du ikke tænke på i forhold til hvor du gerne vil være.

Flygtninge

Ane Bødker

I ForeningsMentor Flygtninge arbejder vi med familier, der for nylig er kommet til Aarhus og har brug for hjælp til at starte tilværelsen her.

Laura Madsen

I ForeningsMentor International har vi et tæt samarbejde med byens internationale skoler. Her hjælper vi børn, hvis forældre typisk er i Aarhus for at arbejde med at opleve fritidslivet i deres tid her. Familierne har typisk brug for kortere forløb, så her kan du hurtigt føle dig nyttig! Familierne bor i hele Aarhus og du kan dermed selv have indflydelse på, hvor du har lyst til at være mentor.