Vil du starte
til en fritidsaktivitet?

Hvad skal jeg starte til?

Volleyball, svømning, karate, spejder, håndbold, dans eller rockguitar... Der er mange muligheder for at få en sjov og aktiv fritid. Nogle gange kan det dog være svært at vide, hvor og hvordan man kan starte.

Vi hjælper dig med at finde den helt rigtige aktivitet for dig - måske skal vi prøve lidt forskelligt, før du er klar til at vælge?

På foreningsportalen kan du søge på fritidsaktiviteter, der hvor du bor - eller finde ud af hvor du kan gå til en bestemt aktivitet. Prøv det her!

Hvad får andre ud af at gå i en forening?

Glad

De går glade hjem!

Du kan også gå til spejder

De er blevet en del af et fællesskab!

Nye venner

De har fået nye venner i foreningen.

Hvad hjælper ForeningsMentor med?

Hos ForeningsMentor hjælper frivillige mentorer børn og unge igang med en aktiv fritid. Det vil sige, at en mentor kan hjælpe dig i gang med en foreningsaktivitet. Dette kan eksempelvis være sportslige eller kreative aktiviteter.

Vi hjælper børn og deres forældre med

• at fortælle, hvad man kan gå til i sin fritid.
  • at undersøge, hvad det koster.
  • at finde ud af, hvor og hvornår aktiviteten foregår.
  • at ringe til foreningen/trænere.
  • at følge med til træning gennem en periode.

Vil du have hjælp fra ForeningsMentor?

Ring eller skriv til den koordinator, der passer til dig, så står vi klar til at hjælpe.

Bor du i Tilst?

Katrine Hartmann Andersen

Mail: kha@al2bolig.dk

Telefon: 60294140

Bor du i Gellerup?

Anett Christiansen

Mail: anch@bbbo.dk

Telefon: 23897416

Bor du i Viby Syd?

Bor du i Bispehaven?

Masud Turkzeban

Mail: mastur@lejerbo.dk

Telefon: 30845065

Bor du i andre områder i Aarhus?

Henriette Gaardbo

Mail: henga@aarhus.dk

Telefon: 29204010

Are you an international citizen?

Henriette Gaardbo

Mail: henga@aarhus.dk

Telefon: 29204010

Fritidspas

Er du enlig forsørger? Har du børn under 18 år? Så kan du få formentlig få et fritidspas der kan betale for fritidsaktiviteter for dit barn indtil kr. 1.500.

Dit barn kan bruge fritidspasset i forbindelse med mange forskellige foreningsaktiviteter. Det kan være f. eks. svømning, fodbold, tegning, sang og musik, spejder, karate eller noget helt andet. Tilbuddet gælder ikke private fritidsudbydere som Fitness.dk og visse danse- og rideskoler.

I ForeningsMentor hjælper vi jer gerne med at søge fritidspas.
Et fritidspas er et gavekort på 1.500 kr. til at betale for kontingent i foreningen, som gives til familier i Aarhus Kommune med en bestemt indkomst.

Hvis I ikke ved om I kan få fritidspas, kan vi hjælpe jer - eller I kan selv undersøge det gennem linket nedenfor.

Hos Aarhus Kommune kan du søge om fritidspas
Tjek her om du kan få fritidspas